Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Malá dáma

„Máš kalhotky?“ „Nemám, už jsem ti přece říkal, že tátové nenosí kalhotky. Mám trenýrky.“ „Aha,“říká se znatelným zklamáním v hlase maličká a už jak to vyslovuje, přestává mi věnovat svou pozornost a pokračuje v upravování čepičky jejího miminka. Někdo, kdo nosí místo kalhotek trenýrky, jí přece nestojí za tolik zájmu. 

Ukazuje se navíc, že absence krajkového spodního prádla není to jediné, v čem mám oproti mamince nedostatky, a dostávám se tím tak trochu do nevýhody. Rozdíl v pohlaví už maličké skoro ve třech letech začíná být celkem jasný a je fajn, že její „pozorovací období“ skončilo a mohu se tak doma vyčůrat beze svědků a strachu, že maličké každou chvíli pomočím její zvídavou hlavičku (pardon za tak osobní rovinu, ale kdo z tatínků to zažil, jistě ví, o čem mluvím). Dokonce když se doma občas projdu tak, jak mě máma s tátou stvořili, s přehrávanou směsí starosti a pobouření mi maličká rázně doporučí: „Táto, vebzi si trenýrky!“

Umí ale být směrem ke mně také velmi smířlivá a empatická, to když se někdy spolu vypravujeme do jesliček a na řadu přijde úprava její zrzavé kštice. Už pochopila, že pletení copánku se ode mě nedočká. Že jediné, k čemu jsem schopen se vybičovat, je culík, který si pak sama ještě trochu poupraví a vlasy padající do očí zachrání čelenkou. „Táto, uděláš mi culík? Copánek ty neumíš, viď? To umí jen mamka, viď? Ale to nic, až budeš větší, tak to taky budeš umět.“ Doufám, že se to ona naučí dřív a bude se už o design svých vlasů starat sama. I když jak o tom teď přemýšlím, je vůbec možné udělat si cop na vlastní hlavě? Hm?

„Počkej, až bude v pubertě, to tě teprve čekal věci,“ říká s oblibou řada známých, co disponují starším exemplářem, než máme doma my. Poslední dobou mám ale pocit, že maličká už jakousi pubertu prožívá. Odsekává, hádá se, poučuje nás… A k tomu se z ní stává taková „malá velká dáma“, která se čím dál více zajímá o to, co vidí u mamky, babiček nebo nejrůznějších tet. Museli jsme například koupit její vlastní jelení lůj, kterému říká po svém „liniluj“ a co chvílí si s ním maže pusinku a tváří se u toho nadmíru důležitě… K dokonalosti vytrénovala grif, kdy si co pět minut ladně sundá již lehce rozhozenou čelenku z vlásků a znovu jí tam vetkne tak, že je znovu perfektně upravená. A pokud snad není spokojena s výslednou polohou čelenky, je schopná to zuřivě opakovat i několikrát za sebou… Na skřínce má košík, který je dnes už plný čelenek, sponek, gumiček, korálků a jiných serepetiček, ze kterých každý den vybírá, co by tak asi mohlo nejvíce ladit k jejímu outfitu, venkovnímu počasí a události, která ji zrovna v jesličkách čeká.

Scéna jak vystřižená právě z pubertálního období se u nás odehrála nedávno po ránu, kdy Lucka vytáhla ze skříně šatičky, o kterých si myslela, že by maličké mohly ten den, kdy jí čekalo v jesličkách focení, vyhovovat. Jaká šeredná mýlka! „Tyhle necu, já cu jiný!“ odmítla malá modelka nabízený outfit a z postele ukazovala do otevřené skříně na ty, které by si představovala. „Tyhle chceš?“ otázala se trpělivě Lucka. „Nééé, ty modrý cu!“ Po dalších dvou pokusech se nakonec nějak dohodly, ale já to celé pozoroval s poměrně velkým zděšením. V kolika letech že jí ta démonizovaná puberta zachvátí?! Neprošvihl jsem něco?

Sedíce na gauči a pozorujíce tuhle neuvěřitelnou scénku, jsem si k tomu celému ještě přidal stále častější „Tak musíme koupit jiný!“ nebo „Koupíme to táto?“, a navíc ohromnou vášeň, s jakou si maličká zkouší v obchodech oblečení i boty. Po zádech mi začal stékat studený čůrek potu a tvář jsem si v hrůze zakryl dlaněmi.

To už za mnou přicupitala maličká, na sobě model, na kterém se nakonec nějak s mamkou shodly. Pohladila mě po vlasech, jako by snad chtěla říct, že to ještě nebude tak zlý.

„Táto?“

„Copak?“

„Máš kalhotky?“      

Autor: Petr Vurbs | neděle 14.12.2014 11:08 | karma článku: 19,50 | přečteno: 891x
  • Další články autora

Petr Vurbs

Ach, maličká moje...

Sedět u její postýlky, dívat se, jak usíná a u toho rozvíjet fantaskní myšlenky o tom, jaká asi bude v deseti, v patnácti, co bude studovat, jaký bude dělat sport nebo co jí vlastně bude zajímat.

11.10.2015 v 11:10 | Karma: 18,99 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Na co máme hlavu? A na co maminku?

Ještě navečer v šest jsem si říkal, že už jsem dlouho nepsal, a nějaké to zamyšlení o tom, jak velké štěstí mě s maličkou potkalo a jak úžasně roztomilá a šikovná je, bych ze sebe mohl večer vyžvejknout. O dvě hodiny později bych ji chvílemi (čti pravidelně v intervalu tří minut) nejraději hodil přes zeď nedalekého bohnického ústavu a doufal, že si jí tam ráno budu moct bez otázek personálu vyzvednout.

17.10.2014 v 10:20 | Karma: 17,34 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Dát dětství

Není to vždycky taková legrace a nepřetržitý příval pozitivních emocí, jak se nám někdy snaží namluvit „profesionální rodiče“ v magazínech, kde na jedné straně roztomiloučce poradí, jak naučit dítko dělat bobíček na nočníček, a na druhé prodají značkovou mast na opruzenou prdel (pardon, prdelku). Asi nikdo nemáme to „štěstí“, že bychom neustále prožívali naše rodičovství jen pozitivně, nikdy nás nepřepadly chmury (nerad bych plýtval slovem deprese, jak je oblíbeným zvykem) a neměli jsme všeho včetně toho malého prcka (v té chvíli tedy spíš rozmazleného parchanta) plné zuby. Přesto, anebo možná právě proto jsem si v poslední době několikrát bolestně uvědomil, jak strašné je být vylívat si svou zlost, nervy a únavu na tom nejcennějším, co máme. Na našich dětech.

28.9.2014 v 23:03 | Karma: 14,35 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Humoresky z maličkého světa

Maličké už je dva a půl roku, mluví až moc a navíc u toho už dokáže docela přemýšlet. Respektive vymýšlet kraviny. Občas je to vyčerpávající, občas máme chuť jí poslat někam na venkov, kdyby si jí někdo chtěl na pár týdnů vzít. Ale také to přináší spoustu krásných chvil a úsměvných zážitků. A tady je takový malý výběr.

28.8.2014 v 9:00 | Karma: 11,62 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Něco tu mrdí

Život jsou kompromisy, politika je umění kompromisu, manželství jsou kompromisy, láska jsou kompromisy... Je to takové oblíbené rčení, které ve své podstatě jen vyjadřuje, že na světě není člověk sám, že mezi lidmi jsou nějaké vztahy, a když se vzájemně nemají vzít rovnou kyjem po hlavě, je zapotřebí diskuze a respektování nejen vlastních potřeb a tužeb, ale také zájmů těch ostatních. Tak, tím bych úvodní okénko do filozofie vztahů prohlásil za ukončené a přešel k věci.

10.8.2014 v 12:13 | Karma: 17,68 | Přečteno: 1147x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 856x
Je mi 28 let. Vždycky jsem chtěl psát, ale až s narozením dcery jsem našel to správné téma. Na konci dubna 2014 mi vyšla první kniha A život je tu!.

Seznam rubrik