Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co na srdci...

„Šoust!“vypouští nevinně z pusinky maličká sedíce na gauči a následně to samé hlasitě vykřikuje znovu. Koukám na ní a nechápu, co se jí zrovna honí v její zrzavé hlavičce. Prohlížím si jí, v ruce má misku a v ní tousty se sýrem, a já začínám chápat, že se jen chtěla pochlubit plnou miskou. Když jí následně kousek toustu odpadne na zem, doprovodí to svým stále oblíbenějším „jižiši“, za což jednoznačně mohu já, protože jeho (i jeho) jméno beru nadarmo dost často. Přijde mi to lepší než jiné, dříve u nás doma frekventovanější výrazy. Ale na druhou stranu případné budoucí otázky na význam slova popisujícího exkrement či lidové označení zadnice by se možná daly jednodušeji vysvětlit, než otázky po významu boha. 

Tohle začínající opakování a vzrůstající vnímání maličké začíná být celkem prekérka. A to jsme se ještě nedostali k mnou tolik obávané otázce „A proč?“. Jestliže už dnes uvažuji o návštěvě terapeuta, pak především proto, že na tuhle tisíckrát opakovanou otázku nevím, jestli budu mít nervy. Už dnes je mám dosti pochroumané.

To, že ale vždycky může být hůř a těžké časy většinou teprve přijdou, je mi od pátku jasné díky kamarádce popisující nám s Luckou návštěvu supermarketu se svým čtyřletým synem. Jeho hlasitý komentář při procházení okolo regálu s plyšovými zvířátky v původním znění „Plyšák píčo“ na chvilku zastavil v onom obchodě čas. Zděšená maminka, která si na slušné výchově svého potomka důsledně zakládá a Baníku nefandí, zmuchlala napůl nedokončený nákupní seznam a bez rozhlížení se okolo sebe zamířila ke kase.

Maličká s námi začíná mluvit, i když slova spojuje kostrbatě, mnohdy legračně a navíc ve špatném významu. Když si někdy lehneme na gauč, ptá se nás „Bříško bolíí?“, protože si pamatuje, jak před pár týdny Lucce nebylo dobře, ležela a já jí vysvětloval, že maminku bolí bříško. Také se ráda chlubí. „Koukej,“ říká mi, když si jde sundávat botičky před koupáním. Někdy, když se jí zasekne sucháč, musí nešťastně poprosit „pomoč“ (ten druhý urologický význam jsem si uvědomil až teď, když jsem to napsal). A je na ní vidět, že z té žádosti o pomoc není nadšená. Asi i proto mi pak, když jí botičky sundám, vždycky řekne „umíím“,abych si jako naivně nemyslel, že by to sama nezvládla, a že jsem jí jako k něčemu snad potřebnej.

K čemu mě nebo Lucku ale vždy potřebuje, je její oblíbený aerobik pro děti.  Z YouTubu předcvičuje Hanča Kynychová na videu s názvem „Hanka Kynychová, cvičení s balóny“, což ve mně při pohledu na poskakující Hanču vyvolává nepatřičné asociace ohledně počtu balónů, s kterými předcvičuje. Tohle ale maličká neřeší a cvičí jako o život. Jedna sestava trvá tři minuty, a zatímco ona jede už čtvrté kolo, já jsem se svým přesáhnutým metrákem po prvním kole vyřízenej. „Bolí mě nohy zlatíčko,“ říkám jí a chci se jít na chvíli posadit. Maličká ke mně přijde, pofouká mi na stehno a jede se dál. „Jedna, dvě, tři…“

Inu, teď už opravdu začínáme být doma tři, respektive začínám mít doma skutečně dvě ženské. Nakonec minulý víkend jsme byli kupovat maličké boty na jaro. Tři páry, dva tisíce, půl hodina zkoušení v obchodě, půl hodina módní přehlídky doma. Začínám pomalu zjišťovat trendy letošního léta ve věkové skupině 2 až 3 roky a googlovat, co přesně že se hodí za barvy k zrzavým vláskům, abych nezpůsobil nějaké faux pas.              

Autor: Petr Vurbs | neděle 23.3.2014 16:10 | karma článku: 17,68 | přečteno: 690x
  • Další články autora

Petr Vurbs

Ach, maličká moje...

Sedět u její postýlky, dívat se, jak usíná a u toho rozvíjet fantaskní myšlenky o tom, jaká asi bude v deseti, v patnácti, co bude studovat, jaký bude dělat sport nebo co jí vlastně bude zajímat.

11.10.2015 v 11:10 | Karma: 18,99 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Malá dáma

„Máš kalhotky?“ „Nemám, už jsem ti přece říkal, že tátové nenosí kalhotky. Mám trenýrky.“ „Aha,“říká se znatelným zklamáním v hlase maličká a už jak to vyslovuje, přestává mi věnovat svou pozornost a pokračuje v upravování čepičky jejího miminka. Někdo, kdo nosí místo kalhotek trenýrky, jí přece nestojí za tolik zájmu.

14.12.2014 v 11:08 | Karma: 19,50 | Přečteno: 891x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Na co máme hlavu? A na co maminku?

Ještě navečer v šest jsem si říkal, že už jsem dlouho nepsal, a nějaké to zamyšlení o tom, jak velké štěstí mě s maličkou potkalo a jak úžasně roztomilá a šikovná je, bych ze sebe mohl večer vyžvejknout. O dvě hodiny později bych ji chvílemi (čti pravidelně v intervalu tří minut) nejraději hodil přes zeď nedalekého bohnického ústavu a doufal, že si jí tam ráno budu moct bez otázek personálu vyzvednout.

17.10.2014 v 10:20 | Karma: 17,34 | Přečteno: 857x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Dát dětství

Není to vždycky taková legrace a nepřetržitý příval pozitivních emocí, jak se nám někdy snaží namluvit „profesionální rodiče“ v magazínech, kde na jedné straně roztomiloučce poradí, jak naučit dítko dělat bobíček na nočníček, a na druhé prodají značkovou mast na opruzenou prdel (pardon, prdelku). Asi nikdo nemáme to „štěstí“, že bychom neustále prožívali naše rodičovství jen pozitivně, nikdy nás nepřepadly chmury (nerad bych plýtval slovem deprese, jak je oblíbeným zvykem) a neměli jsme všeho včetně toho malého prcka (v té chvíli tedy spíš rozmazleného parchanta) plné zuby. Přesto, anebo možná právě proto jsem si v poslední době několikrát bolestně uvědomil, jak strašné je být vylívat si svou zlost, nervy a únavu na tom nejcennějším, co máme. Na našich dětech.

28.9.2014 v 23:03 | Karma: 14,35 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ostatní

Petr Vurbs

Humoresky z maličkého světa

Maličké už je dva a půl roku, mluví až moc a navíc u toho už dokáže docela přemýšlet. Respektive vymýšlet kraviny. Občas je to vyčerpávající, občas máme chuť jí poslat někam na venkov, kdyby si jí někdo chtěl na pár týdnů vzít. Ale také to přináší spoustu krásných chvil a úsměvných zážitků. A tady je takový malý výběr.

28.8.2014 v 9:00 | Karma: 11,62 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  16:43

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  16:42

Aktualizujeme Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 856x
Je mi 28 let. Vždycky jsem chtěl psát, ale až s narozením dcery jsem našel to správné téma. Na konci dubna 2014 mi vyšla první kniha A život je tu!.

Seznam rubrik